Kumihimo

Kumihimo to Japońska forma plecenia. Liny i taśmy są wykonywane poprzez przeplatanie nici. Kimihimo to po japońsku "zebrane wątki&...




Kumihimo to Japońska forma plecenia. Liny i taśmy są wykonywane poprzez przeplatanie nici. Kimihimo to po japońsku "zebrane wątki". 

Cała ideologia opiera się na przekładaniu sznurków pomiędzy ząbkami dysku. Ja swój dysk kumihimo zakupiłam w internetowym sklepie korallo. Dostępne są tam ich trzy rodzaje - ja wybrałam najmniejszy, przeceniony. Różnice pomiędzy okrągłym a kwadratowym dyskiem zauważycie po odmiennych tutorialach i wzorach.

Jeśli nie jesteś przekonana do szydełka a uwielbiasz sznury koralikowe - to powinnaś spróbować swoich sił z kumihimo.

Kilka rad na start.

  1. Zabezpiecz końce - węzłem, kółkiem, zapięciem czym wolisz, w kumihimo sznurki nie są ze sobą sztywno splatane - więc robota potrafi się bardzo szybko posypać.
  2. Gotowy splot, rozciąga się ulegając zwężeniu. 
  3. Dostosuj długość sznurka w zależności od jego grubości.
Kiedy wykonywałam swoje pierwsze bransoletki użyłam cztery sznurki po 40cm. Tyle cienkiego/średniego sznurka powinno wam wystarczyć na jedną bransoletkę. Do swojego złotego środka zużycia materiałów musicie dojść same ;) 

Czego możesz potrzebować?

  • Dysku kumihimo - kwadratowy bądź okrągły, mniejszy lub większy.
  • sznurek - dowolny - w zależności od preferencji rękodzielnika
  • koraliki - z tak dużą dziurką by przepleść ją na sznurek

Tutoriale

Prosty tutotial na wzór kumuhimo


Kumihimo z koralikami



Kumihimo z koralikami


Bransoletka kumihimo z trzech kolorów


Prostokątny
  

Japoński kumihimo 

i coś ładnego

Wzory


Więcej wzorów pod linkiem

Inspiracje

Własne :)


Tutorial pod tym linkiekm
Tutorial na spiralne kumihimo
Neon

Co sądzicie o tej efektownej i prostej technice? Mam nadzieję, że czujecie się pozytywnie zainspirowani ;)


You Might Also Like

0 komentarze

4kajko. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Obserwatorzy

Flickr Images