Bransoletki Przyjaźni

Bransoletki przyjaźni - czyli nic innego jak bransoletki z muliny są mozolną choć kolorową techniką którą powraca gdy mamy czas. Polega ...





Bransoletki przyjaźni - czyli nic innego jak bransoletki z muliny są mozolną choć kolorową techniką którą powraca gdy mamy czas. Polega na wiązaniu supełków na kolorowych nitkach dla otrzymania wybranego wzoru.

Kilka rad na start

  1. Bransoletka składa się z dużej ilości supełków - uzbrój się w cierpliwość
  2. Mulinowe nitki - nawet najwyższej jakości mogą się spruć - dbaj o nie
  3. Początek swojego splotu warto sobie gdzieś przytwierdzić, żeby móc swobodnie pracować
  4. Zawsze zawiązuj dwa razy

Czego możesz potrzebować:

  • mulina - do supełkowania
  • taśma klejąca, igła lub agrafka która przypniemy swoją robótkę do stołu lub dżinsów 
  • nożyczki - do ucięcia niepotrzebnych końców
  • klej (np. kropleka) do zalepiania supełków aby się nie rozwiązały

Bardzo dobra strona internetowa którą w temacie bransoletek z muliny polecam: KLIK
Znajdziesz na niej między innymi co zrobić gdy bransoletka się skręca (klik), jak dowiązać sznureczek (klik) czy różnych sposobach na wykończenie swojej pracy (klik).


Krok 1 - Co stworzysz?

Musisz podjąć decyzję co do długości, splotu i koloru swojej bransoletki. Długość lepiej wziąć ' z zapasem' bo dowiązywanie może być trudne i obniżać trwałość pracy. Grubość bransoletki zdeterminujesz liczbą uciętych sznurków. Zawsze te ucięte - jeśli są wystarczająco długie można złożyć na pół. Kolory, będą kwestią preferencji tylko jeśli znajdziesz dobrą pasmanterię, a sploty poznasz niebawem ;)

Możesz również wybrać interesujący Cię wzór tutaj (klik) a po kliknięciu na zdjęcie przeniesie was do strony z tutorialem. Do wyboru są bransoletki, ramki i inne wzory o różnym stopniu trudności ;) 

Krok 2 - Podstawy

Podstawą w bransoletkach przyjaźni jest supełek.  Wyróżniamy supełek w prawo i supełek w lewo. (O supełkach zwrotnych w prawo i zwrotnych w lewo możecie przeczytać tutaj (klik))

Na zdjęciu poniżej pokazane zostało po pół supełka prawego i pół supełka lewego - aby wykonać cały słupek wystarczy pół supełek powtórzyć. Aby zaciągnąć należy pociągnąć za końcówkę zaznaczoną strzałką.



Tutoriale


Bransoletka tęczowa z 6 kolorów (po 1,5m)

Trzy kolorowa bransoletka (po 130cm)


Bransoletka z muliny z sercami - dwukolorowa (po 130cm)


Cztery kolory


Bransoletka z napisem


Zestaw bransoletek z muliny


Zestaw 5 bransoletek z muliny ;) (ENG)


Bransoletka serduszka z muliny (ENG)



Inspiracje

Strona topnaj ma dla was zestaw najbardziej top 6 najciekawszych bransoletek z muliny (KLIK) zdjęcie poniżej również z tego linku
http://inezka.pinger.pl/m/22388751
A na przykład takie bransoletki można sobie zamówić u tej pani (klik)
A to można znaleźć u pewnej pani tutaj (klik) a sprzedaje jeszcze tu (klik)
A tutaj bransoletki cieniowane (klik)



Koniecznie pochwalcie się swoimi wynikami pracy ;)

You Might Also Like

13 komentarze

  1. spodobała mi się ta ze srebrnymi wstawkami, miętowo morelowa, którą masz pod Nagłówkiem "inspiracje" :)
    pięknie Ci to idzie, też chciałabym mieć taką cierpliwość, żeby robić takie rzeczy heheh :)
    pozdrowienia
    tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś uwielbiałam robić bransoletki, pamiętam że nawet robiłam z napisami :)
    Teraz jakoś nie mam czasu zeby się za to zabrać, ale jak będę w pasmanterii kupię może kilka kolorów muliny i sobie wszystko przypomnę :)

    julalou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. te bransoletki są super chciałabym się nauczyć kiedyś je robić :*
    Pozdrawiam :)
    http://ruudegirls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam chyba 8- 9 lat, kiedy kuzynka nauczyła mnie pleść te bransoletki :) Pamiętam, jak długo siedziałam przy nich, by móc zrobić dla wszystkich przyjaciółek :) Miłe wspomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłam bransoletek z muliny. Zawsze wydawało mi się to trudne. Bransoletki przyjaźni też nigdy nie dostałam, może sama sobie taką zrobię :) i sama sobie podaruję ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez kiedyś takie robiłam, ale to było dawno... Twoje są zdecydowanie ładniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku jak ja dawno nic nie tworzyłam z muliny... Chyba zaraz pójdę ją odkopać i coś potworze!
    Serdecznie pozdrawiam xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku jak ja dawno nic nie tworzyłam z muliny... Chyba zaraz pójdę ją odkopać i coś potworze!
    Serdecznie pozdrawiam xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejku jak ja dawno nic nie tworzyłam z muliny... Chyba zaraz pójdę ją odkopać i coś potworze!
    Serdecznie pozdrawiam xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Kto z nas tego nie robił ? ;) Kiedyś były inne czasy, teraz to pewnie dzieciakom by się nie chciało. Super sprawa, fajnie sobie poprzypominac ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam sentyment do takich bransoletek, brakuje mi tylko cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam je robić, to tak bardzo odstresowuje... Zdarza mi się zaplatać nawet w tramwaju. :)

    OdpowiedzUsuń

4kajko. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Obserwatorzy

Flickr Images